perjantai 9. marraskuuta 2012

Release your mind!


Ryhmämme INNO-projektin toimeksiantajayritys on Faintend, jolle suunnittelemme heidän uuden tuotteen markkinoinnin. Tämän hetken maailmassa jyllää sosiaalinen media, joka on toki tehokas keino markkinoinnissa. Silti tuntuu, että sekin alkaa olla jo aika nähty. Itselleni Facebook ei ainakaan suo enää mieltä räjäyttäviä kokemuksia.

Mitä meidän sitten pitäisi tehdä, jotta emme tylsisty somen äärellä ja luo esimerkiksi jotain markkinointitapahtumaa? Innovoida ja käyttää mielikuvitusta! Joskus mielikuvitusta vähätellään: "tuohan on vain mielikuvitusta", joskus taas kehotetaan käyttämään jotta ei jumittaisi vaan pääsisi eteenpäin. Ilman mielikuvitusta taivaalla tuskin lentelisi yksikään Finnair.

Jokaisen mielikuvitus tarjoaa mahdollisuuden järjestellä omaa sekä naapurin maailmaa uuteen uskoon. Mielikuvituksemme avulla voimme nähdä ja tehdä parannuksia tuotteissa ja palveluissa, joita päivittäin käytämme. Luovissa ongelmatilanteissa ja projekteissa on mahtavat mahdollisuudet kehittää mielikuvitusta, ja ilman sitä tuskin mitään saataisiinkaan aikaiseksi.

Faintend-projektissa meidän tulee todellakin käyttää mielikuvitustamme ja antautua luovuudelle. Mielikuvituksessa ei ole rajoja, ja tyhmältäkin tuntuvat ideat voivat jalostua innovaatioiksi. Ei muuta kuin virittäytymään mielikuvituksen maailmaan!

Tekstissä on käytetty lähteenä Jorma Heikkilän teosta Luovasta ideasta innovaatioon, Enostone 2010.

Jenna Saarinen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti